ضرورت بررسی دوباره صلاحیت عارف/ آیا تندروها گارانتی دارند؟
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

عارف در نشست مذکور به همین مقدار نیز اکتفا نکرده و با بیان جملاتی مانند "نباید تسلیم وضعیت طرحی شده شویم" و "در خیلی از مواقع صورتمان را با سیلی سرخ کردیم" تاکید کرده است که "اگر عقب نشینی کنیم در انتخابات 96 هم عقب نشینی خواهیم کرد".

اکنون این سوال مطرح می شود که برنامه اصلاح طلبان برای "عقب نشینی نکردن" و "حل شدن همیشگی چالش رد صلاحیت ها" به جز طراحی نقشه هایی مانند آنچه سعید حجاریان "فشار از پایین و چانه زنی در بالا" خوانده بود، چیست؟

اکنون یک بخش از این نقشه یعنی "چانه زنی در بالا" آغاز شده و خود عارف تاکید کرده که با برخی اعضای شورای نگهبان مذاکراتی داشته است. همزمان اسحاق جهانگیری از طرف روحانی مامور به مذاکره با شورای نگهبان شده و به نظر می رسد تکمیل پازل اصلاح طلبان، فریب و تحریک بخشی از بدنه اجتماعی برای افزایش فشارها باشد.

هرچند تجربه فتنه 88 و رویگردانی و انزجار تدریجی مردم از فتنه گران نشان می دهد این نقشه ها سرانجامی نخواهد داشت، اما بی تردید نمی توان از گناه تحریک کنندگان و چهره های سیاسی که همچنان به دنبال ایجاد فتنه ای جدید هستند، به راحتی گذشت.

واضح است که حتی افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند نیز نمی توانند هر حرف تحریک کننده و ساختارشکنی را بر زبان بیاورند. به نظر می رسد عارف تایید صلاحیت خود در هر انتخاباتی را قطعی می داند که چنین سخنان ساختارشکنانه ای را به راحتی مطرح می کند؛ غافل از اینکه اعضای شورای نگهبان رفتار کاندیداها را به دقت زیر نظر دارند و چه بسا در روزهای آتی با بررسی مجدد اظهارات ساختارشکنانه عارف، حکم به رد صلاحیت او بدهند.

بیانات مقام معظم رهبری درباره حق الناس بودن موضوع احراز صلاحیت ها، در هر زمان و شرایطی صدق می کند. از این رو کاندیداهای تایید صلاحیت شده، حق ندارند هر اظهارنظر تحریک آمیز و هر اقدام ساختارشکنانه ای را انجام دهند.

با توجه به این موضوع، انتظار از شورای نگهبان برای بررسی مجدد صلاحیت افرادی مانند عارف، توقع نابجایی نیست.

در این صورت، چه بسا بررسی مجدد صلاحیت فرد یکه تاز این روزهای اصلاح طلبان، به ردصلاحیت او منجر شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1